2016-02-29 13:33:42
30 filarów podtrzyma estakady. Już trwają prace przy 15 podporach.

30 filarów podtrzyma estakady. Już trwają prace przy 15 podporach.

Za nami kolejny, intensywny tydzień prac na budowie łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Postępuje budowa podpór pod estakady i wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej Kraków Główny – Medyka (nr 91), a także przebudowa sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, teletechnicznych, ciepłowniczych oraz energetycznych.

Łącznicę kolejową – łączącą przystanki osobowe Zabłocie oraz Kraków – podtrzymywać będzie w sumie aż 30 filarów. Najwyższy z nich będzie mierzył 15 metrów, najniższy – 8. Obecnie prowadzone są prace nad wykonaniem 15 takich podpór. Zaawansowanie prac jest zróżnicowane – na niektórych trwają próbne obciążenia pali, a na dwóch powstają już żelbetonowe zwieńczenia filarów w kształcie kielicha.

Powoli dobiegają także końca prace na pierwszej nitce wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 91. Planowo, już 13 marca, pociągi będą kursować po części wybudowanego obiektu i nowym torze. Tego samego dnia nastąpi zamknięcie drugiego z torów i ruszy rozbiórka konstrukcji torowiska, nasypu oraz pozostałości starego peronu. Kolejno wykonywane będą pale fundamentowe pod drugą nitkę wiaduktu kolejowego.

Ponadto rozpoczęto już demontaż jednego toru linii kolejowej Kraków Płaszów – Kraków Krzemionki (nr 94). W tym rejonie wykonywana będzie przebudowa układu torowego z uwagi na planowane włączenie nowo wybudowanych łącznic kolejowych w układ torowy oraz w związku z budową przystanku kolejowego Kraków Krzemionki.

Na placu budowy łącznicy kolejowej prowadzone są równolegle prace związane z przebudową kolizji sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, teletechnicznych, ciepłowniczych i energetycznych. Prace realizowane są etapami w taki sposób, aby zminimalizować zmiany w ruchu drogowym.