2017-02-02 13:43:20
Estakady gotowe. Praca na przystankach wre.

Estakady gotowe. Praca na przystankach wre.

Przystanki osobowe Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki nabierają kształtów, zgodnie z zapowiedziami zakończono budowę 30 podpór dwóch estakad poprowadzonych kilkanaście metrów nad miastem. Co jeszcze dzieje się na budowie łącznicy kolejowej w Krakowie?

W grudniu 2016 r. zakończono montaż ostatnich stalowych przęseł dwóch estakad kolejowych poprowadzonych kilkanaście metrów nad skrzyżowaniem ul. Powstańców Wielkopolskich i al. Powstańców Śląskich. W sumie, na całej długości, zainstalowano 28 tych poziomych konstrukcji. To właśnie po nich  – po ułożeniu torów  – jeździć będą pociągi. Finał prac przy budowie estakad oznacza kres największych utrudnień w ruchu osobowym na tym newralgicznym odcinku. Do czasu zakończenia całej inwestycji, czyli jeszcze przez kilka kolejnych miesięcy, kierowcy muszą liczyć się z ograniczeniami na drodze, ale będzie ich zdecydowanie mniej.

Przed wykonawcą kolejne wyzwania. Trwa ostatni etap betonowania koryta balastowego estakad, którym poprowadzone będzie torowisko. Aby ograniczyć hałas komunikacyjny, wzdłuż nowej trasy zaplanowano ekrany akustyczne. Ich szkielet jest już montowany.

Dzięki estakadom połączone zostaną przebudowywane przystanki osobowe Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki. W efekcie nowa linia pozwoli na bezpośrednią, a tym samym szybszą podróż z Krakowa Głównego do Skawiny i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Umożliwi także komunikację między stacjami Kraków Główny i Kraków Bonarka oraz usprawni ruch aglomeracyjny

Kraków Zabłocie już widać

Intensywne prace trwają również na przystanku Kraków Zabłocie, gdzie kontynuowana jest budowa wiat peronowych i powstaje konstrukcja stalowa ścian hali przystankowej. Gotowe są cztery szyby windowe prowadzące bezpośrednio na peron oraz betonowe fundamenty schodów ruchomych. Wiosną rozpoczną się tu prace wykończeniowe.

Krzemionki w górę

Rosną też ściany budynku dworcowego na stacji Kraków Krzemionki. Zimą wykonana zostanie główna konstrukcja hali przystankowej, w tym szyb windy prowadzącej na peron oraz fundamenty pod schody. Kontynuowane są także prace przy budowie samego peronu, który powstaje pomiędzy estakadami. Gotowe są żelbetowe podpory, na których osadzona zostanie pozioma konstrukcja peronu.