2016-04-29 21:22:40
Gotowe 17 z 30 podpór łącznicy kolejowej

Gotowe 17 z 30 podpór łącznicy kolejowej

Gotowe 17 z 30 podpór łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki. Trwa modernizacja przejścia kolejowego na Zabłociu - będzie dłuższe i wygodniejsze. Intensywne prace przy łącznicy uwzględniają przygotowanie Krakowa do ŚDM. 

Gotowe filary stoją od ul. Dekerta do skrzyżowania al. Powstańców Wielkopolskich, al. Powstańców Śląskich i ul. Wielickiej. Dzięki nim trwa już montaż stalowych przęseł estakad przyszłej linii kolejowej nr 624. Odległości między podporami wynoszą od 32 do 52 metrów, a dostarczane na plac budowy przęsła mają od 16 do 30 metrów. Dlatego do posadowienia konstrukcji wykorzystywane są nie tylko wybudowane podpory, ale także tzw. podpory tymczasowe, które po montażu przęseł są usuwane. Na Krzemionkach trwa również budowa kolejnych podpór pod estakadę

Na Zabłociu prowadzona jest rozbudowa oraz modernizacja przejścia podziemnego, łączącego ul. Kącik z ul. Lipową. Prace potrwają jeszcze około 2,5 miesiąca. Przejście zostanie wydłużone oraz wyposażone m.in. w nowe oświetlenie oraz system monitoringu.. Budowana jest już druga nitka wiaduktu kolejowego na Zabłociu w ciągu linii kolejowej nr 91 pomiędzy Krakowem Głównym a stacją Kraków Płaszów. 

Przed Światowymi Dniami Młodzieży zintensyfikowano prace. Zmienił się harmonogram inwestycji, który uwzględnia m.in. budowę przystanku Kraków Sanktuarium (w ramach odrębnej inwestycji). Uruchomienie tymczasowego przystanku dla podróżnych na Krzemionkach zaplanowano około 18 czerwca (pierwotnie przewidywano 27 kwietnia). Pasażerowie w tym okresie na podstawie ważnych biletów z i do przystanku Kraków Krzemionki będą bezpłatnie korzystać z komunikacji miejskiej. 

W okolicach przystanku prowadzone są cały czas prace okołotorowe, a w rejonie placu Przystanek trwa budowa przejścia podziemnego przy ul. Za Torem.