2016-04-07 18:47:14
Nowe podpory, montaż przęseł

Nowe podpory, montaż przęseł

Kwiecień jest bardzo intensywnym okresem prac na budowie łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Kontynuowane będę prace związane z budową podpór estakady kolejowej. Rozpocznie się transport i montaż przęseł. 

Łącznicę podtrzymywać będzie aż 30 podpór. Wybudowano już 14 filarów od ul. Dekerta do skrzyżowania ulic Wielickiej, al. Powstańców Śląskich i al. Powstańców Wielkopolskich. Przy ul. Dekerta powstaną jeszcze 3. Najwyższą na łącznicy – około 14 m – będzie podpora od strony ul. Romanowicza. Ich budowa w tym rejonie potrwa jeszcze około 4 tygodnie.

Na plac budowy dostarczone zostały już pierwsze elementy stalowych przęseł. Niebawem rozpocznie się ich montaż na estakadzie w sąsiedztwie linii kolejowej Kraków Główny – Medyka (nr 91). Po zakończeniu tych prac ekipy przystąpią do instalacji przęseł na drugiej estakadzie, w torze budowanej linii kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki (nr 624).

Odległości między budowanymi podporami wynoszą od 32 do 52 metrów, a dwa przęsła nad skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich będą miały rozpiętość aż 78 i 81 metrów. Stalowe konstrukcje przęseł produkowane są m.in. w Wytwórni Konstrukcji Stalowych Mostostal w Krakowie, następnie dzielone są na sekcje o długości ok.16 – 30 metrów i dostarczane na plac budowy. Montaż, przy użyciu potężnych dźwigów, zaplanowano na podporach docelowych oraz tymczasowych. Po posadowieniu, sekcje przęseł będą ze sobą łączone, a podpory tymczasowe ostatecznie usunięte.

Prace nad montażem elementów konstrukcji stalowej estakad prowadzone będą w godz. 6:00 – 22:00. W nocy będą wykonywane tylko te, które nie zakłócą ciszy.